Školní výlet 2009

Ve dnech 2. - 3. června se naše třída zúčastnila dvou denního výletu po Lednicko Valtickém areálu. Dne 2.6. začalo naše putování ve Valticích. Přivítala nás poměrně zamračená obloha, ale s postupem času se nad námi objevilo slunce, které nás doprovázelo po celou dobu cesty a i následující den, i když to již začalo poměrně dost foukat. Na zámku ve Valticích, jsme si v části zámku prohlédli stálou výstavu kočárů, a po drobném osvěžení a několika fotografiích jsme se vypravili po červené turistické značce od nádraží ČD Valtice -  město směrem do areálu. Jako první zastávka byla asi po dvou kilometrech u  Randez - vous též Dianin chrám, který byl postaven jako klasicistní lovecký zámeček na počest  vojevůdce napoleonských válek Jana I. Josefa z Lichtenštejna. Jako další zastávka byla kaple Sv. Huberta, patrona myslivců. Další zastávka na pochod po červené značce byly Tři Grácie, kde byl na první nejmučenější strom světa borovice lesní - foto a popis bude ve fotogalerii. Jako poslední zastavení byl Apollónův chrám, který se tyčí majestátně nad Lednickými rybníky a nad campem Apollo nedaleko Lednice, kde jsme přespali před dalším pokračováním výletu. Večer v campu jsme se zabývali celkem běžnými záležitostmi karty, muzika atd. Další den ráno byl přesun z campu do Lednice, kde byla prohlídka zámku. Společně jsme navštívili první prohlídkový okruh, reprezentační prostory zámku. Po této prohlídce jsem se svým průvodcem absolvoval ještě druhý prohlídkový okruh v patře zámku, kde byly soukromé místnosti obyvatelů zámku. Po této prohlídce a chutném obědu, jsem ještě navštívil Janův hrad, který  je rovněž součástí Lednicko Valtického areálu a byl postaven jako lovecký zámek u kterého se pořádali parforsní hony, které byli v 18. a počátkem 19. století velmi populární. Zbytek třídy se byl projet na lodičkách  po kanálu k Minaretu,  a pak kočáry které byly jako malé překvapení zpět k zámku. Po obědě  se vydali všichni vlakem zpět do Žďáru nad Sázavou. Na závěr mohu dodat, že se na výlet velmi vydařilo počasí a myslím, že si výlet  všichni užili. Fotky budou ve fotogalerii.